Kamu Denetçiliği Kulübümüz 2. Üniversite Ombudsmanlık Toplulukları Kongresine Katılım Sağladı

Kamu Denetçiliği Kurumu, 2. Türkiye Üniversite Ombudsmanlık Toplulukları Kongresi düzenledi. Programa Gençlik ve Spor Bakanı Mehmet Muharrem Kasapoğlu, Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, milletvekilleri, 100 üniversiteden 300'ün üzerinde Ombudsmanlık Topluluğu temsilcisi öğrenci ve akademisyen katıldı. Amasya Üniversitesi Kamu Denetçiliği Kulübü, akademik danışman Öğr. Gör. Gamze Uzun, kulüp başkanı Ali Erinç Bayram ve Merve Nur Üstüner ile kongreye katılım sağladı.

1 (3)

 3 (2)

Kongrenin açılışında yaptığı konuşmada ombudsmanlığın önemine vurgun yapan Gençlik ve Spor Bakanı Mehmet Muharrem Kasapoğlu, "Ombudsmanlık toplumsal hayatımızda önemli bir misyon sürdüren, kaynaştıran, bütünleştiren roller oynayan Türkiye'nin en genç kurumlarından bir tanesi" dedi.

Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ise, amaçlarının hak arama kültürünü geliştirmek olduğunu ifade ederek, "Türkiye'nin en büyük sermayesi, en büyük gücü, işte biz bu üniversite gençliğinde adaleti, hakkaniyeti, hak aramayı yaygınlaştırmak için bu toplulukları kurduk. Hak arama kültürü çok önemli bir kavramdır. Ombudsmanlık kültürü ile bunu yaygınlaştıracağız. Bizim en fazla üstünde durduğumuz ise kararın dostane ile çözümüdür. Kamu Denetçiliği Kurumu, idare ile vatandaş arasında barış köprüsüdür. Kamu denetçiliği faydasını hayatınızın her aşamasında göreceksiniz. Amacı Türkiye'de kamu idarecisinin verdiği hizmetlerin en iyi şekilde olması. Bunu nasıl yapıyoruz; vatandaş idareden aldığı hizmet karşısında kendisini yalnız hissettiğinde bize müracaat ediyor. Biz vatandaşlarımızın avukatıyız. Biz idare tavsiye ediyoruz. Türkiye'deki üniversitelerde ombudsmanlık topluluklarını çoğaltıyoruz. Amacımız Türkiye'de hak arama kültürünü geliştirmek" ifadelerini kullandı.

 

4 (2)

 

Başdenetçi Şeref Malkoç ve diğer denetçiler ile görüşen topluluk üyelerimiz Başdenetçinin de katılımıyla üniversitemizde hak arama bilincinin geliştirilmesi konulu bir konferans düzenlemeyi kararlaştırdılar.

4 2

 2 (3)

5 (3)6 (1)

7 (1)